maandag 14 september 2009

Bank wordt shirtsponsor Liverpool

Veel banken en verzekeraars hebben het moeilijk en besparen op hun marketingactiviteiten. Toch sluit Liverpool de grootste sponsordeal ooit met de bank Standard Chartered. Het gaat om een deal van vier jaar, waarvoor de club 91 miljoen euro krijgt.
Hiermee loopt Liverpool de achterstand in op Manchester United, dat voor het lopende seizoen een even grote deal sloot met verzekeraar Aon. Alleen op het gebied van recettes loopt Liverpool nog achter bij de concurrentie. De inkomsten van Liverpool bedragen hier bijna 40 miljoen pond (circa 45 miljoen euro) op jaarbasis, terwijl United meer dan 100 miljoen binnenharkt. Ter vergelijking: Ajax haalde in het seizoen 2007-2008 een voetbalomzet van 29 miljoen euro )recettes nationaal en internationaal voetbal, seizoenskaarten en business seats).

Internationaal
Standard Chartered meldt op de website dat de overeenkomst een grote internationale dimensie heeft. Vooral op de opkomende markten buiten de westerse wereld ziet de bank grote mogelijkheden. “We see many opportunities to continue growing our business, particularly as Asia, Africa and the Middle East are emerging from the global downturn more quickly than the West. This sponsorship will drive a step change in brand recognition in our key markets and will provide an additional catalyst for our business growth.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten