donderdag 9 juli 2009

Cruijff in de Tour


Voetballegende Johan Cruijff is vandaag te gast in de Tour en rijdt mee in een ploegleiderswagen van Rabobank. Ik ben benieuwd wat de inzichten van Nederlands grootste voetballer ooit kunnen betekenen voor de wielrenners van de zwaar geplaagde Rabo-renners. Helaas is er geen live stream in de auto, dus ik doe zelf maar een poging:

Elk voorwiel heb een achterwiel.
Zolang je op kop rijdt, kun je niet verliezen.
Italianen kennen niet van je winnen maar je ken wel van ze verliezen.
Wielrennen is simpel: je bent op tijd of je bent te laat. Als je te laat bent moet je eerder vertrekken.
Je moet trappen, anders ken je niet winnen.
Je moet altijd zorgen dat je net wat harder rijdt dan de tegenstander. Ik spreek beter Spaans dan welke Nederlander dan ook, maar slechter Spaans dan welke Spanjaard dan ook. (jammer voor Freire dan)
Voordat ik een fout maak, maak ik die fout niet. (opletten Mentsjov!)
Als je sneller wilt rijden kun je wel harder trappen maar in weze bepaalt de fiets de snelheid van het spel.

Met dank aan: Lachmee.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten