maandag 7 december 2009

Top 10 Oranje adverteerders

De Telegraaf houdt via Bureau Consumentenonderzoek bij hoe de Oranjestemming in het land is. De krant van wakker Nederland gaat komend jaar maandelijks meten hoe het Oranjegevoel leeft en welke adverteerders goed inspelen op Oranje, meldt MarketingTribune.

Als een bedrijf of organisatie inhaakt op Oranje, lift zij mee op dit gevoel. 7 op de 10 Nederlanders vindt het sympathiek als een bedrijf zich verbindt aan Oranje (en slechts 11% niet). Oranje in winkels en reclames wordt gewaardeerd. Belangrijk is wel dat bedrijven op de juiste wijze inhaken op Oranje. Inhaken is het meest effectief als het imago of de historie van een bedrijf aansluit bij Oranje. Wat een bedrijf niet moet doen is zich als sponsor te gaan bemoeien met de invulling van het beleid. Ook doorgaan met sponsoring als een sporter betrapt is op doping, is not done.


De top 10 van de bedrijven die het meeste met het Oranje-gevoel worden geassocieerd:

1. Nationale Nederlanden , de allerlaatste Oranje Nieuwsbrief. De sponsoring van de KNVB is overgenomen door de nummer 2 op deze lijst.
2. ING
3. Heineken
4. Rabobank
5. Philips
6. KPN
7. Aegon
8. Nike
9. Albert Heijn
10. Unox

Geen opmerkingen:

Een reactie posten