Posts tonen met het label Oranje. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Oranje. Alle posts tonen

woensdag 9 december 2009

Nike maakt oersaaie commercial voor Oranje


Nike, een bedrijf dat toch een reputatie heeft hoog te houden als adverteerder, heeft een filmpje gemaakt voor het Nederlands elftal onder het motto Bloed Oranje. De commercial duurt ruim anderhalve minuut en het komt erop neer dat Oranje een plaats in de finale van het WK claimt. Hippe muziek en snelle montage geven mij echter niet een gevoel wat 'Just do it' wel bood. En wat dat bloed ermee te maken heeft, ontgaat me ook volledig. Kortom, wat mij betreft duurt het filmpje precies 1.36 minuut te lang. Maar oordeel vooral zelf.

maandag 7 december 2009

Top 10 Oranje adverteerders

De Telegraaf houdt via Bureau Consumentenonderzoek bij hoe de Oranjestemming in het land is. De krant van wakker Nederland gaat komend jaar maandelijks meten hoe het Oranjegevoel leeft en welke adverteerders goed inspelen op Oranje, meldt MarketingTribune.

Als een bedrijf of organisatie inhaakt op Oranje, lift zij mee op dit gevoel. 7 op de 10 Nederlanders vindt het sympathiek als een bedrijf zich verbindt aan Oranje (en slechts 11% niet). Oranje in winkels en reclames wordt gewaardeerd. Belangrijk is wel dat bedrijven op de juiste wijze inhaken op Oranje. Inhaken is het meest effectief als het imago of de historie van een bedrijf aansluit bij Oranje. Wat een bedrijf niet moet doen is zich als sponsor te gaan bemoeien met de invulling van het beleid. Ook doorgaan met sponsoring als een sporter betrapt is op doping, is not done.


De top 10 van de bedrijven die het meeste met het Oranje-gevoel worden geassocieerd:

1. Nationale Nederlanden , de allerlaatste Oranje Nieuwsbrief. De sponsoring van de KNVB is overgenomen door de nummer 2 op deze lijst.
2. ING
3. Heineken
4. Rabobank
5. Philips
6. KPN
7. Aegon
8. Nike
9. Albert Heijn
10. Unox

OAD meldt stormloop op WK-reizen


OAD Reizen, de officiële partner van de KNVB, heeft direct na de loting van het WK afgelopen vrijdag al honderden aanvragen voor reizen naar Zuid-Afrika binnengekregen. “Vanzelfsprekend is vooral voor de wedstrijd tegen Denemarken de animo groot”, aldus algemeen directeur Julius ter Haar van Oad Reizen.

Oad Reizen, al ruim 20 jaar de vaste reispartner van de KNVB, beschikt tijdens het WK over duizenden vliegtuigstoelen van KLM om supporters te vervoeren. Medewerkers van Oad, die bij de loting aanwezig waren, zijn direct na het bekend worden van het wedstrijdschema aan de gang gegaan om de reizen naar de groepswedstrijden definitief samen te stellen.
Oad-topman Ter Haar benadrukte nog eens het belang voor supporters om goed georganiseerd naar het WK te gaan. “Zuid-Afrika is natuurlijk niet het gemakkelijkste land om in op reis te gaan. Het regelen van binnenlands vervoer, hotels, transfers naar de wedstrijden en dergelijke is ook de reden dat partijen als de supportersclub OnsOranje en de Oranjekaravaan zich bij het initiatief van Oad en KNVB hebben aangesloten. Ook de spelersvrouwen en familieleden reizen met Oad naar de wedstrijden. Ter Haar: “De KNVB en Oad Reizen werken al ruim twee jaar aan de voorbereidingen van dit toernooi. Wij handelen in nauw overleg met de betrokken Zuid-Afrikaanse ministeries, de lokale autoriteiten, de FIFA en andere partijen. Dat is de best mogelijke garantie voor een probleemloze uitvoering van de WK-reizen.” Geïnteresseerde supporters kunnen terecht op www.oranjereisbureau.nl.

vrijdag 4 december 2009

adidas maakt spelers sterker op WK


Voetbalkleding moet lekker zitten. Een speler moet er vrij in kunnen bewegen en het zweet moet goed afgevoerd worden. Tot zover de eisen aan shirt en broekje, dacht ik. Maar nu presenteert adidas een nieuwe kledinglijn voor het WK, waar de spelers sterker van worden, aldus de fabrikant in een persbericht.

TECHFIT PowerWEB vermindert de spiervibratie om kracht, acceleratie en uithoudingsvermogen te optimaliseren. (...) TECHFIT vergroot de kracht van een speler met 5,3%, sprongkracht met 4%, sprintsnelheid met 1,1% en uithoudingsvermogen met 0,8%.



Argentinië, Frankrijk, Duitsland natuurlijk, Japan, Mexico, Zuid-Afrika en Spanje mogen in deze revolutionaire kledij spelen. Ik ben benieuwd wat Nike hier tegenover zet. Staat Oranje straks al met 1-0 achter vanwege de foute shirtjes? De schaatspakken en badpakken van het Amerikaanse merk bleken in ieder geval achter te blijven bij andere merken. Pieter van den Hoogenband en Sven Kramer stapten over naar een ander, beter merk. Wat doen Robin van Persie en zijn ploeggenoten?

dinsdag 6 oktober 2009

ING wordt nieuwe hoofdsponsor Oranje


Dochteronderneming Nationale Nederlanden wordt vervangen door moederbedrijf ING op de trainingspakken en reclameborden rond het Nederlands Elftal. De overeenkomst loopt tot en met het WK van 2018.

ING is al sinds 1996 sponsor van de KNVB en zal als hoofdsponsor haar activiteiten in en rondom het voetbal intensiveren. Hans Hagenaars, directielid ING Retail: ´Meer dan de helft van alle Nederlanders is klant bij de ING en de kleur oranje, de leeuw en de Hollandse mentaliteit zijn daarbij factoren die de ING en de KNVB gemeen hebben.´


Naast het sponsorschap van de KNVB is ING Nederland ook betrokken bij de lobby om in samenwerking met België het WK 2018 of WK 2022 naar de lage landen te halen.