Posts tonen met het label Nike. Alle posts tonen
Posts tonen met het label Nike. Alle posts tonen

woensdag 9 december 2009

Nike maakt oersaaie commercial voor Oranje


Nike, een bedrijf dat toch een reputatie heeft hoog te houden als adverteerder, heeft een filmpje gemaakt voor het Nederlands elftal onder het motto Bloed Oranje. De commercial duurt ruim anderhalve minuut en het komt erop neer dat Oranje een plaats in de finale van het WK claimt. Hippe muziek en snelle montage geven mij echter niet een gevoel wat 'Just do it' wel bood. En wat dat bloed ermee te maken heeft, ontgaat me ook volledig. Kortom, wat mij betreft duurt het filmpje precies 1.36 minuut te lang. Maar oordeel vooral zelf.

dinsdag 8 december 2009

Nike vecht met Drogba en Bono tegen aids

Vorige week was er een bijeenkomst in Londen, waar Nike zich aansloot bij de wereldwijde strijd tegen aids. Om dit feit luister bij te zetten was er een hele trits beroemdheden opgetrommeld. U2-zanger Bono was er en uiteraard enkele bekende spelers uit de Nike-stal. Didier Drogba (Chelsea en Ivoorkust), Andrej Arshavin (Arsenal en Rusland) waren de bekendste aanwezigen. Joe Cole (Chelsea), Lucas Neill (Everton en Australië), Marco Materazzi (Inter Milan en Italië, je moet er maar zin in hebben om naast hem te gaan staan), Clint Dempsey (Fulham en VS), Seol Ki-Hyeon (Fulham en Zuid-Korea) and Denilson (Arsenal en Brazilië) waren ook van de partij.

Nike is zoals bekend ook sponsor van het Nederlands elftal, maar er is weinig actueels op de site van de bond te vinden over een bijdrage uit ons land. Of heb ik iets gemist?

vrijdag 4 december 2009

adidas maakt spelers sterker op WK


Voetbalkleding moet lekker zitten. Een speler moet er vrij in kunnen bewegen en het zweet moet goed afgevoerd worden. Tot zover de eisen aan shirt en broekje, dacht ik. Maar nu presenteert adidas een nieuwe kledinglijn voor het WK, waar de spelers sterker van worden, aldus de fabrikant in een persbericht.

TECHFIT PowerWEB vermindert de spiervibratie om kracht, acceleratie en uithoudingsvermogen te optimaliseren. (...) TECHFIT vergroot de kracht van een speler met 5,3%, sprongkracht met 4%, sprintsnelheid met 1,1% en uithoudingsvermogen met 0,8%.



Argentinië, Frankrijk, Duitsland natuurlijk, Japan, Mexico, Zuid-Afrika en Spanje mogen in deze revolutionaire kledij spelen. Ik ben benieuwd wat Nike hier tegenover zet. Staat Oranje straks al met 1-0 achter vanwege de foute shirtjes? De schaatspakken en badpakken van het Amerikaanse merk bleken in ieder geval achter te blijven bij andere merken. Pieter van den Hoogenband en Sven Kramer stapten over naar een ander, beter merk. Wat doen Robin van Persie en zijn ploeggenoten?