donderdag 10 september 2009

Amstel helpt voetbalteams online

Kan KNVB-sponsor Amstel scoren bij de doelgroep van volwassen amateurvoetballers? Het bierbedrijf heeft teamlink.nl gelanceerd, een website waar teams kunnen zien waar ze moeten spelen. Of in de woorden van het bedrijf zelf:

`In TEAMLINK staat, gepersonaliseerd voor ieder senioren amateurteam, alles op één plek. Zo staan automatisch de officiële KNVB-stand, -uitslagen en -speelschema's erin, kan in een automatische planner eenvoudig worden aangegeven of men wel of niet aanwezig zal zijn bij de volgende wedstrijd, wie er rijdt en worden zelfs de wasbeurten van de tenues automatisch ingepland.

Daarnaast kunnen teams en supporters foto's delen, berichten sturen en nog veel meer. Met dit initiatief slaan Amstel en de KNVB de handen ineen door met een interactieve service het leven van de amateurvoetbalteams eenvoudiger én leuker te maken.´

Het ziet er interessant en ook veelbelovend uit, maar op marketingfacts.nl zijn er ook al veel kanttekeningen van gebruikers. Rechtstreeks contact met de doelgroep van 1,2 miljoen spelers is natuurlijk een natte droom voor iedere marketeer, maar echt eenvoudig is het zeker niet te noemen. We houden de vorderingen in de gaten.

Amstel heeft in ieder geval een naam hoog te houden op het gebied van voetbalmarketing. Superpingels en de drie vrienden waren in het verleden succesvolle acties (mensen vonden ze toen in ieder geval meestal wel leuk). Ook de Amstel-site voetbal.nl schijnt vernieuwd te zijn. Ik moet eerlijk bekennen dat ik die website eigenlijk niet (meer) kende. Qua uiterlijk zet het er mooi uit, maar de inhoud overtuigt mij ondanks de ingezette vernieuwing nog niet. Het nieuws is keurig verzorgd, maar vrijwel alle content eromheen is hopeloos verouderd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten