maandag 21 september 2009

Grote bedrijven steunen campagne WK 2018-2022

Vijf grote internationale ondernemingen hebben zich verbonden aan The HollandBelgium Bid, het initiatief om het WK Voetbal naar de lage landen te halen. BAM, ING, KLM, PricewaterhouseCoopers en Randstad hebben zich achter de kandidatuur van Belgiƫ en Nederland geschaard. De vijf partners steunen de campagne financieel en door het inbrengen van hun kennis, expertise, netwerk en maatschappelijke betrokkenheid, aldus het persbericht.

Daarnaast zijn er ook enkele bekende ex-sporters die hun steun voor deze actie hebben uitgesproken. Johan Cruijff, Paul van Himst, Ruud Gullit, Kim Gevaert, Justine Henin, Pieter van den Hoogenband, Daphne Koster en Enzo Scifo staan op de lijst.

Als ik zo de namen van de bedrijven op me laat inwerken, kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat Nederland de leiding naar zich toe heeft getrokken. De woordvoerder is Nederlander Harrie Been, de aankondiging is in Nederland en als speciaal adviseur is de Franse (!) ex-international Christian Karembeu aangetrokken: hebben we die Belgen eigenlijk nog wel nodig?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten