woensdag 7 oktober 2009

FA heeft rare sponsors


Bier van Carlsberg, hamburgers van McDonalds en sinds vandaag ook snoep van Mars: de Engelse voetbalbond lijkt gezond leven niet hoog in het vaandel te hebben in de keuze van zijn partners.

Bij de FA zien ze dat anders. Mars wordt nauw betrokken bij het project 'Get into Football' van de bond, dat bedoeld is om jonge en nieuwe leden te trekken.

Droomovereenkomst
Sir Trevor Brooking, directeur voetbalontwikkeling bij de FA en voormalig Engels international, noemt de overeenkomst 'een geweldig partnership waar we naar uitkijken. Mars heeft een erfenis in het voetbal en is de laatste jaren betrokken bij campagnes om sportbeoefening te bevorderen, dus we vinden dat we goed bij elkaar passen.'

Mars' managing director Fiona Dawson voegt daaraan toe: 'We hebben veel plezier gehad van onze vorige campagnes. Deze overeenkomst is als een droom die uitkomt.'

Van Mars kan ik deze deal inderdaad goed begrijpen, maar hoe komt de FA tot zo'n beslissing? Kijken ze dan alleen naar de 8 miljoen dollar die het oplevert?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten